TOYOTA ФИНАНС

Modul gorivnih članaka Toyota Motor Europe uvodi vodik u širu brodarsku industriju


• Toyotin modul gorivnih članaka već je uspješno ispitan na brodu Energy Observer (EO) na preko 7.000 nautičkih milja, uključujući i prelaske Atlantika
• Toyotina tehnologija gorivnih članaka integrirana u Hydrogen Range Extender (REXH2) (produživač dosega na vodik) projekta Energy Observer Developments (EODev), proizvodi maritimnu mobilnost uz nultu emisiju CO2 i finih čestica te bez ikakve buke
• EODev ugrađuje svoj pomorski REXH2, na temelju Toyotinih gorivnih članaka, na jahte HYNOVA i pokreće ispitivanja kroz terensku demonstraciju.

REXH2 je modularno pomorsko pogonsko rješenje s vodikom kao gorivom, razvijeno na temelju Toyotine tehnologije gorivnih članaka. Uspješno je ispitano u stvarnim uvjetima otvorenog mora na brodu Energy Observer na preko 7.000 nautičkih milja, uključujući i prelaske Atlantika. Hibridna tehnologija električne energije dobivene iz vodika u REXH2 čini tihu pomorsku i riječnu mobilnost, bez ispuštanja CO2 ili sitnih čestica, mogućom.



Prošli tjedan je Energy Observer Developments predstavio ovaj REXH2 na brodu HYNOVA 40, 12-metarski brod proizvođača HYNOVA Yachts, koji se može koristiti kao brod za dnevne izlete ili kao pratnja superjahti. Dok glavni pogon broda Energy Observer čini električna energija dobivena izravno od sunca i vjetra, HYNOVA Yacht je baterijski električni brod, dopunjen produživačem dosega na vodik uz Toyotin gorivni članak u središtu. Uz kapacitet od 12 putnika, to je prvi brod za razonodu opremljen tehnologijom gorivnih članaka i uvodi hibridnu tehnologiju električne energije dobivene iz vodika u širu pomorsku primjenu.

Toyotin modul gorivnih članaka unutar REXH2 daje snagu do 60 kW, te se temelji na postojećoj tehnologiji gorivnih članaka iz Toyote Mirai. Istraživanje i razvoj koje su provodili EODev i Toyota omogućili su savršeno prilagođavanje ove tehnologije izazovnim uvjetima na moru.

„Veselimo se prilici daljnjeg širenja ispitivanja naše vodikove tehnologije na druge oblike pomorske plovidbe. Tragom ugradnje našeg modula gorivnih članaka u brod Energy Observer, dodatno smo ga podesili kako bi se mogao spojiti na Hydrogen Range Extender (produživač dosega na vodik) EODev-a. Zajedno s ekipom iz EODev, pokazali smo da su tehnologije nulte emisije i nulte buke za razne oblike mobilnosti i vrste pogona moguće već danas.

Omogućavanje raznih oblika primjene je odlična prilika za izbacivanje ugljika iz korištene energije već danas i doprinos razvoju društva vodika, kaže Thiebault Paquet, Direktor Odjela za poslovanje s gorivnim člancima u Toyota Motor Europe.

Uz ovakvu vrstu projekata, Toyota pojačava svoju širu poslovnu strategiju s tehnologijom gorivnih članaka koja posjeduje prilagodljivost za korištenje u različitim oblicima primjene. Pored proizvodnje modula gorivnih članaka, Odjel poslovanja s gorivnim člancima u Toyota Motor Europe pruža tehničku podršku i stručnost radi osiguravanja optimalnog korištenja modula.

Toyota integrira svoju tehnologiju gorivnih članaka u široku lepezu primjena uključujući autobuse, kamione, generatore i čamce.